יום שבת, 10 בדצמבר 2011

סרטים מומלצים והמלצות


סרטים מומלצים
בעידן הדיגיטלי, בו עולם האינטרנט תופס מקום משמעותי ונכבד בחיינו, רשימות סרטים מומלצים מהווים מרכיב חשוב ומרכזי בבואנו לבחור בסרט הבא שנרצה לצפות בבית הקולנוע. עתה עולה השאלה מדוע דווקא הסרטים שנבחרו אלו הם סרטים מומלצים? מיהו קהל היעד שממליצים לו על הסרטים הללו והאם קיטלוגו של הסרט בקטגורית הסרטים המומלצים מבטיחה הצדקה לאיכותו וטיבו של הסרט.

המלצה לקהל הרחב
אתרי האינטרנט הרבים כוללים בתוכם קטגוריות רבות של סרטים, ביניהם: סרטים מומלצים. הבחירה בסרטים אלו הינם המלצה הפונה אל הצופה, לכן, על מנת לעמוד במטרה, הגורם שמייחד את כל הסרטים הללו היא פנייה למכנה המשותף הרחב ביותר, כלומר, קיטלוגם של סרטים אשר מתאימים לקהל  הרחב ביותר אליו ניתן להגיע, הן למעמד הבינוני והן למעמד הנמוך, הן למבוגרים והן לילדים, הן לחובבי אומנות גבוהה והן לצופים אשר באים למטרת הנאה בלבד.

ביקורות ככלי פירסומי
מנועי החיפוש השונים של סרטים מומלצים כוללים בתוכם לרוב ביקורות שונות של מומחים הממליצים גם הם על הסרט. ביקורות של מבקרי קולנוע מתוך קטעי עיתונות כדוגמת: ידיעות אחרונות, ישראל היום ומעריב, ביקורות מתוך מגזינים ייחודיים העוסקים בקולנוע ועוד, מושכים את עינו של קורא הביקורת בידיעה שמומחי הקולנוע הינם בעלי ידע בתחום, וכך הופכים הביקורות לכלי פרסומי ושכנועי למשיכת הצופים לבתי הקולנוע.

טריילרים
תחת ההמלצה לגבי סרט זה או אחר, יבוא לרוב הטריילר- קדימון המשודר לפני צאתו של הסרט באורך מלא, הטריילרים (לחץ כאן) כוללים בתוכם את רגעי השיא של הסרט. השילוב בין המלצתו המילולית של המבקר לבין הטריילר המרגש באים במטרה לגרום לצופה תחושה של מחויבות לראות את הסרט המדובר. כך הופך הטריילר, הקדימון, ככלי מרכזי של קטגורית סרטים מומלצים במשיכת הצופה לצפייה בסרט הייחודי.
בין מגוון הסרטים בקטגוריית סרטים מומלצים נוכל למצוא סרט כמו אוואטר. סרט זה הינו סרט שובר קופות אשר שבר את שיא כל הזמנים בצפיות בו במגוון בתי הקולנוע בעולם כולו בעיקר בשל העובדה כי הוא משלב טכנולוגיה מתקדמת המשלבת אנימציה ושחקני אדם ובכך פונה לילדים (דומה לסרט מצויר), מבוגרים (עלילה מעניינת במיוחד), חובבי קולנוע (אפקטים שלא נראו כדוגמתם קודם לכן) ועוד.

לסיכום, סרטים המופיעים תחת הקטגוריה סרטים מומלצים פונים רובם ככולם לקהל היעד הרחב ביותר אליו ניתן להגיע. השילוב בין ביקורות של מומחים ובין טריילר מרגש, היוצר מתח וציפייה לקראת הסרט באורך המלא, מהווים מרכיב מרכזי במשיכת הצופה לבתי הקולנוע ובהצלחה הכלכלית של הסרט.

אין תגובות: